مُحَلّی

مُحَلّی یعنی شیرین کننده؛ نامنتظر خوشی و فاعل زندگی خویش‌...

آخرین مطالب

صحبتی در وقت اضافۀ قرن چاردهم!

يكشنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ۱۱:۵۳ ب.ظ

بعد از پست قبلی، اتفاقات بهتری افتاد و باز هم تونستم به خودم امیدوار بشم. دوست دارم الان از ۱۴۰۰ بنویسم ولی چیز زیادی به ذهنم نمیاد. ۱۴۰۰ یک ترکیب عالی بود از امید و ترس و اضطراب. نیمه اول، امید غلبه داشت و نیمه دوم، اضطراب. البته که آخرهای ماه آخر کمی ورق برگشت و دوباره امید توی خون‌م پشتک و اینا می‌زنه. سخت‌ترین بخش امسال، تغییر موضوع امیدواری‌م بود. وابسته کردن امیدواری‌ت به غیر، کار رو سخت و هزینه‌ی بهره‌وری رو بالا می‌بره. طوری شده بود که برای دوساعت کار خالص، باید چندین ساعت به خودم باج می‌دادم تا بتونم یک‌جوری امیدواری‌م رو زنده نگه دارم. خب اصلا به‌صرفه نبود! :)) پس، یوهو! امیدواری‌م رو با سختی و مشقت سوییچ کردم روی خودم. مجبور بودم برای این‌کار مزیت‌های تنها-زیستی رو برای خودم پررنگ کنم، که کار سختی نبود :)) در نهایت امیدوارم که بتونم بازم این مسیر رو ادامه بدم. نظم و ترتیب ضروری‌ترین عنصری هست که در ادامه بهش نیازمندم. من واقعاً دوست دارم بدونم راز کارمندهایی که ۸ ساعت یک‌سره پشت سیستم کار می‌کنن چیه؟ البته فکر کنم رازشون در اینه که کار نمی‌کنن :/ ولی در حال حاضر اگه بتونم ده ساعت پشت هم و یک‌سره کار کنم و درس بخونم، دیگه هیچی نمی‌خوام :)) تمرکز و نظم، و البتههه آزادی و رسیدن به سبکی که دوستش دارم، آرزوهای مهم منن در حال حاضر. و جالب اینکه دقیقاً روز آخر که امروز و البته دیشب باشه، اتفاقی افتاد که باعث شد شک کنم: من واقعاً خواسته‌هام رو می‌خوام؟ و این واقعاً سوال سختیه و اصلاً جوابش ساده نیست. اما هرچی که هست، فعلاً به خودم امیدوارم و برای خودم زندگی و کار می‌کنم و دوست دارم این مسیر رو ادامه بدم؛ چرا که هیچ توفیقی در افسردگی نیست جداً. 

سال نو مبارک باشه اهالی دوست‌داشتنی وبلاگ‌نویس :)

چطورید؟ اوضاع خوبه؟ حال دل‌تون، احوال‌تون خوبه؟‌ چه می‌کنید با زندگی؟ :)

۰۰/۱۲/۲۹
محمدعلی ‌‌

نظرات  (۵)

سلام محمدعلی :)

خوشحالم که امیدواری و آخرهای ۱۴۰۰ اتفاقات قشنگ‌تری برات افتاده :)

برات آرزو میکنم که امسال پر باشه از حس و حال شادی موقع رضایت، پر از امید و فرداهای روشن :)

پاسخ:
سلام :)

ممنونم :) امیدوارم که همینطور هم برای تو باشه، حتی به توان دو ;)

ما از صبح خروس‌خون راه افتادیم، هنوز به مقصد نرسیدیم :))

داریم میایم سمت شما :|

پاسخ:
بیاید بیاید :)) رشت بهتر هم هست اصنشم :)) هرچند مقصدی که گفتید قشنگ‌تره :)

عنوان قشنگ بود :)

سال پرباری داشته باشید :)

پاسخ:
ممنونم :)
سال نو مبارک باشه. امیدوارم که ۱۴۰۱ سال خیلی خوبی براتون بشه :)

سلام سلام 

سال نو تبریک :)

هشت ساعت یکسره کار کردن که نزدیک به ناممکن است. اما ۷۵٪‌ از این هشت ساعت کار کردن شدنی است؛ برای مثال، وقتی که فرصت برای هدر دادن نداشته باشی. همچنان وقتی که تنها نیستی. بهترین روش برای استفاده‌ی موثر از وقتم ویدیوکال کردن با کسی است که به اندازه‌ی من سرش شلوغ است که با هم کار کنیم. دلیلش را نمی‌دانم ولی تا حالا همیشه جواب داده. اگر یک وقتی صبح زود یا شب‌ها خواستی با هم کار کنیم بگو. ساعت شما از من ۹.۵ ساعت جلو است ولی اگر یک وقتی هر دو بیدار بودیم و هر دو کار داشتیم ممکن است برای هم مفید باشیم :)

پاسخ:
سلام :)
ممنونم. :)
یاد دوسال قبل افتادم که چندبار در سالن مطالعه کتابخانه دانشگاه توانسته بودم چندساعت یکسره درس بخوانم =)) خیلی وقت است که دیگر تکرار نشده. 
این روش را امتحان نکرده‌ام ولی پیشنهاد جالبی است :) هرچند اختلاف ساعت ما بسیار است و تنها ۱۰ شب به بعد یا ۸ صبح به بعد شما با ساعت بیداری ایرانی‌ها یکی است! :)) 

سلام و سال نوی تو هم مبارک رفیق. :)

خوب، خوش، سلامت. پس از چند روز دوری از لپتاپ برگشتم و دارم وبلاگ می‌خونم و کمی هم وب گردی می‌کنم. درکل خوبه انگار.

پاسخ:
سلام و خیلی ممنونم :)
خداروشکر خداروشکر :) ایشالا همیشه به خوبی و خوشی و سلامتی ایام بگذرونین. 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">