مُحَلّی

مُحَلّی یعنی شیرین کننده؛ نامنتظر خوشی و فاعل زندگی خویش‌...

آخرین مطالب

از صحبتای همیشگی

شنبه, ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۲:۰۳ ق.ظ

۱. یه حالتی توی من هست، که وقتی مدت زیادی چنگ بندازم و دستم به چیزی/جایی نرسه، یه‌جوری بهونه‌گیر می‌شم. دیگه نه چنگ می‌اندازم، نه حرکتی می‌زنم. نه هیچی. سکون محض. می‌شینم تماشا می‌کنم که بگذره فقط. و این گذشتنه، درد داره. یعنی دیگه یه گذشتن معمولی نیست. اینجوریه که هی بهت یادآوری می‌کنه دیدی نتونستی؟ و این هی تکرار می‌شه. اینجا من هی بهونه می‌گیرم، به هر چیز کوچیکی گیر می‌دم، به هر چیزی، به اصطلاح، می‌آویزم که نیفتم و نشنوم و بهم یادآوری نشه که چقدر عقبم، که چقدر کمم. چند روزه اینطوری شدم. بهونه می‌گیرم، این گوجه چرا کاله، اون تابلو چرا کجه، چرا این جنس فروش نمی‌ره، چرا دستگاهم هنگ می‌کنه، چرا هوا همش ابریه، چرا چرا چرا. خسته شدم. و این خستگی و این بهونه‌ها، خستگی و نرسیدن‌های بزرگ‌تری پشتشه. نمی‌دونم. نمی‌دونم به کجا می‌تونم برسونم این‌جوری. پر از سکون و هیچ‌کاری نکردن. 

۲. ماینورم با فلسفه علم هنوز تایید نهایی نشده. نمی‌دونم چشه و چرا امضا نخورده هنوز یا از کجا باید پیگیری کنم. می‌خواستم بعد تایید بیام بنویسم ولی دیگه خیلی طول کشیده :| حالا می‌خوام بگم، فکر کردن به هرچیزی، خارج از شیمی، بهم حس خوبی می‌ده. بار مضاعفیه، کار بیش‌تریه، اونم با این مضیقه‌ها و تنگی‌های عجیب وقت و حوصله. ولی دوستش دارم. چون بهم امید می‌ده. نمی‌دونم امید به چی؟ ولی چند لحظه‌ای، چند ساعتی، می‌تونه فاصله بندازه بین من و همه‌ی شده‌ها. چند ساعتی نزدیکم کنه به همه‌ی ناشده‌ها. نمی‌دونم. نه که شیمی، «شده»ی خوبی نباشه، که چیز بد چندانی در مطالعه نیست. احساس می‌کنم کشیدن بار مضاعفی که توان کشیدن‌ش رو «شاید» داشته باشم، من رو زنده می‌کنه. یه‌جور شوک برای بیدار شدن. بیدار شدن از کابوس‌هایی که خودم ساختم، ولی دیگه رفتن‌شون با من نیست. کابوس‌هایی از جنس اون خواب، که تضمین کافی برای حس خوب رو داشت ولی غریب‌ترین تلخی دنیا رو بهم چشوند. و بهم یادآوری کرد که مگه ما چندبار به دنیا اومدیم؟ که این‌همه می‌میریم.

۳. این روزا دلار داره میاد پایین، احتمالا ۱۷-۱۸ رو هم ببینه. خواستم بگم زیاد روی این رقم‌ها دووم نداره. اگه خرید الکترونیکی و کلا وابسته به دلار دارید، می‌تونید چشم به قیمت باشید و جای مناسب، صدتا بالا صدتا پایین، جنس رو بگیرید. فرصت طلایی و اینا خلاصه :)) [حالا دوفردای دیگه دلار شد ده، نگید چرا و اینا. به من چه اصلا. ایشالا بشه هزارتومن :)) ولی نمی‌شه :) ]

۴. خراب کردن همیشه راحت‌تر از ساختنه. از اون مهم‌تر، خراب کردن، بلدی نمی‌خواد. همه بلدن خراب کنن. ولی ساختن دشواره. همه بلدش نیستن. یا حداقل باید وقت بذارن یاد بگیرن. من می‌خوام یاد بگیرم. حس خوشایندم به ادامه دادن رو ندارم الان، ولی شاید دوباره پیداش کنم. اگه اینجا ولش کنم، دوباره یه چیز دیگه رو خراب کردم. وقت رها کردن ندارم. یه هفته دست به هیچی نزدم، بسه. دیگه نه.

۵. احتمال زیاد از عوارض این روزهاست، جدی نگیرید، ولی این کانال رو هم زدم به عنوان صندوق پستی اینجا :)) دوست داشتید می‌تونید باشید. البته اصل، همیشه، وبلاگ عزیزمه. 

۰۰/۰۲/۱۸
محمدعلی ‌‌

نظرات  (۱۱)

۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۲:۱۹ فاطمه ‌‌‌‌

احتمالا بخوام گوشی بگیرم و قراره تو هفته‌ی آینده چشمم به نمودار قیمت دیجی‌کالا باشه :))

 

می‌دونم کامنتم به اصل پست ربطی نداشت شرمنده :))

پاسخ:
دیجی‌کالا دزده! همین الان گوشی‌ای که ۳۸۰۰ پیدا می‌شه رو ۴۱۰۰ داره می‌فروشه. نمودار قیمت دلار رو چک کنین. هر وقت اون مقداری پایین اومد، برین توی emalls.ir مدلی که می‌خواین رو سرچ کنین. یه فروشگاه معتبر با قیمت معقول پیدا کنید. احتمال ۸۰ درصد از دیجی‌کالا پایین‌تره. 
مثلا برای مامانم از کارن تجارت گوشی گرفتیم، ۳۹۰۰، الان شده ۳۸۰۰، ولی همونو دیجی هنوز زده ۴۱۰۰ :)) 
حالا نمی‌دونم توی چه رنجی می‌خواین بگیرین، ولی Poco X3 Pro رو امشب دیدم، خوب بود :)) ۷۷۰۰ پیدا می‌شه الان، تا یه مدت قبل، ۹۵۰۰ بود -_-

نه بابا. خیلی هم ربط داشت :)) شما فقط طول و عرض جواب رو داشته باشین :)))))) چقدر حرف زدم :دی
۱۸ ارديبهشت ۰۰ ، ۰۲:۲۹ فاطمه ‌‌‌‌

از دیجی کالا نمی‌خواستم بگیرم ولی مرجعم شده برای چک کردن ویژگی‌ها و مقایسه و اینا. و کلا یه ذره شک دارم که از فروشگاهای مجازی گوشی بگیرم یا نه. هدف همین چک کردن قیمت بود که حالا emalls هم سر می‌زنم. این کارن تجارت رو که معرفی کردین هم در نظر می‌گیرم.

چه خوب اومده پایین Poco :)) ایشالا گوشی مد نظر منم بیاد پایین، الان همون حدود قیمت اولیه‌ی پوکوئه :))

مرسی :)

پاسخ:
متوجهم. دیجیکالا برای چک کردن ویژگی‌ها جای خوبیه، ولی قیمتاش به‌روز نیست متاسفانه. 

خیلی :)) بچه‌م فقط ظاهرش زشته، وگرنه الان خفن بازاره نسبت به قیمتش :دی

خواهش می‌کنم. 

داشتم فکر می‌کردم من حتی با دلار ۱۵ تومانی هم باز زورم نمی‌رسه گوشیم رو عوض کنم :)) خیلی هنر کنم بتونم ساعتمو به‌روز کنم که اونم چندان واجب نیست :|

پاسخ:
منم همینطور احتمالا :)) 

سلام

وقت بخیر

 

گفتم در این اوضاع زندگی و روزگار، بیام یک آلبوم به شما که علاقه‌مند موسیقی هستید معرفی کنم البته مطمئنا شما این آلبوم را گوش کردید:

https://b2n.ir/w80297

آلبوم انتظار استاد شجریان

ساز و آواز اصفهانش شنیدنی هست.

موفق باشید

پاسخ:
سلام
وقت شما هم به‌خیر

مچکرم :)

سلامت باشید.

این حس کم بودن و عقب بودن... این حس واثعا چیه؟ من خیلی درموردش با بقیه دوستام هم صحبت کردم و تقریبا همه‌مون خیلی از اوقات حس عقب بودن داشتیم. نسبت به کی و چی؟ نمیدونیم.

اما جدیدا حس میکنم این کمالگراییه یا شاید تاثیرات محیطهاییه که توش بودیم. از خودمون انتظاراتی داریم و چون اون انتظارات برآورده نشده حس عقب بودن داریم.

خیلی دردناکه. خیلی. منم تجربه کردم و هنوزم میکنم. اما کاهش چشمگیری داشته. از یه جایی به بعد که سعی کردم وضعیت خودم رو نسبت به یک آدم 30 ساله تصور کنم، حس کردم شاید زیادم عقب نباشم. وضعیتم اونقدرها هم که فکر میکنم بد نیست.

و الان به سوال "چرا فکر میکنم عقبم؟" بیشتر فکر میکنم تا اینه "چرا عقبم؟"

پاسخ:
آممم، برای من یه مقدار روشن‌تره. یعنی می‌دونم چقدر می‌تونستم بهتر باشم و نیستم. مثال واضحش تنبلی‌هاییه که دارم. مثلا من نباید آلی زیبا رو با ۱۰ پاس می‌کردم :)) یه همچین چیزایی.
آره کمالگرایی هم هست. واقعا باید مراقب بود.

دقیقا، این سواله خیلی مهمه. واقعا روی بعضی چیزا الکی فکر می‌کنم/می‌کنیم که عقبیم. 

فلسفه علم؟ وااااو امیدوارم همه‌چی درست تا تهش پیش بره و از این به بعد بگی دانشحوی فلسفه علمی ^__^ رشته زیباییه ^___^

پاسخ:
اینطوری دانشجوی فلسفه‌علم نمی‌شم، ولی همینکه می‌تونم چندتا واحد بیش‌تر بردارم، اتفاق هیجان‌انگیزیه :دی ممنون :))

سلام. ببخشید شما که برای رشته ماینور درخواست دادید، کی انجامش دادید چون درخواست دوست منم هنوز پاسخ داده نشده. و این که آیا خبر دارید که امکانش هست مهرماه هم درخواست داد؟😬 من به دلایلی فعلا نمیخواستم و نمیتونستم وارد این قضیه بشم.😅

پوزش میخوام بابت پرسش از شما، توی سایت دانشگاهمون مطلبی ذکر نشده متاسفانه.

پاسخ:
سلام
من ۲۸ فروردین ثبت کردم.
من نمی‌دونم شما چه دانشگاهی هستین. اگه شریف هستید، تا آخر ترم پنجم می‌تونید درخواست رشته فرعی بدید. برای اطلاعات بیش‌تر هم می‌تونید با مرکز فلسفه تماس بگیرید، بهتر و دقیق‌تر راهنمایی می‌کنن. 

خواهش می‌کنم.

از اونجایی که بخشی از پولم رو دادم دست جناب برادر که رمزارز بخره و رمزارز هم وابسته به دلار هست، می‌تونم پیشبینی کنم که اگر شانس شانس منه، دلار تا ده هزار تومن هم میاد. :)

که خب بیاد. من که بخیل نیستم. گور بابای اون رمزارزها هم کرده. :))

پاسخ:
وای :)))))))) الان وقت خرید نیست واقعا. یا اگه دوطرفه داره کار می‌کنه، مراقب باشه اگه لانگ می‌گیره. بعضی از دوستام لیکوئید شدن رفت.
نه پایین نمیاد، خیالت راحت :)) الانم مذاکرات لق شد دوباره تا ۲۲۶۰۰ هم بالا رفته دلار آزاد -_- 

ترید مرید نمی‌کنه باهاش. رمزارز خریده ولش کرده یه گوشه فقط.

 

پاسخ:
خیلی هم خوب :دی

انتخاب جالبی داری. فلسفه علم به نظر هیجان انگیز میاد ضمن اینکه خیلی پایه‌ایه و کمک می‌کنه راحت‌تر به رشته‌های دیگه لینک بشی. در کل عالیه و امیدوارم موفق باشی.

 

یه قول بده یه چیزایی هم به زبان ساده برای ما بنویسی چه اینجا چه کانال.

پاسخ:
بله :) خیلی مچکرم :)

چشم. اگه دستم بره و نوشتن یادم بیاد، چرا که نه :))

سلامممم

چقدر نوشتنتونم تغییر کرده همشهری بنظرم بزرگ شدید دیگه واقعا باید باورش کنم! دهم نیستید

:))))

پاسخ:
سلام سلام :))

آره همه‌چی خیلی خیلی تغییر کرده نسبت به اون روزها :))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">