مُحَلّی

مُحَلّی یعنی شیرین کننده؛ نامنتظر خوشی و فاعل زندگی خویش‌...

آخرین مطالب

به نام عشق، سلامی به جمع یاران کن!

يكشنبه, ۲۴ فروردين ۱۳۹۹، ۰۴:۲۷ ق.ظ

لینک مبدأ چالش

توی پست لینک بالا، قرار شد به این فکر کنیم که حالا یا بعد قرنطینه، چه کاری می‌تونیم انجام بدیم؟ کاری که سمت‌وسوی اجتماعی داشته باشه و ترجیحاً تا حالا انجام نداده باشیم. 

این موضوع برای من سؤال چالش‌برانگیزی بود. به چند دلیل... هم اینکه کارهای اجتماعیم به تعداد انگشت‌های دست هم نبوده تا به امروز. از طرفی هم پیش از این، کاری رو که انجام نداده بودم، جزو توانایی‌هام به حساب نمی‌آوردم و خیلی با دیدهٔ شک بهش نگاه می‌کردم! همین هم باعث شده بود که به کارهای جدید خیلی کم دست بزنم! در کل هم، کارهای زیادی یاد نگرفته بودم و آن‌چنان مملو از هنر نبودم که بتونم حالا به مرحله ارائه‌ش برسونم!

اما از اونجایی که این یه تعهدنامهٔ محضری نیست و بابت نابلدی توی کاری که احساس بلدی درباره‌ش دارم، تاوانی نمی‌پردازم؛ تا حدی می‌تونم برای اول‌بار کمی ادعا کنم. نمی‌خوام بلندپروازانه یا ناامیدکننده باشه. یکسری کارهایی که به ذهنم می‌رسن و احساس می‌کنم که شاید بتونم در حال حاضر ارائه‌ش کنم رو می‌نویسم. با این دقت که لزوماً تجربه‌ای در زمینه‌اش ندارم و ممکنه تماماً انجامش فاجعه باشه!

خب! اولین کاری که قطعا به ذهن هر دانشجو می‌رسه، تدریسه. منم مستثنی نیستم. شاید نکته جالبی باشه که من اون اوایل زندگی تحصیلیم، یعنی اون خیلی اوایل، تحت تأثیر معلم کلاس دوم ابتدایی، می‌خواستم معلم بشم. اما بعدها فهمیدم پذیرفتن این کار به عنوان یک شغل، چندان راضی‌کننده نیست برام. منصرف شدم. اما همچنان شعله‌هایی از علاقه به تدریس رو در خودم می‌بینم. هیچ‌جوره هم نتونستم فعلا محک بزنم. یه موقعیت کوچیکی بود که به علت عضوی از ذکور بودن جور نشد! خلاصه، هیچی دیگه. همینطور موندم. طرح هم ننوشتم براش. ولی خب، موقعیتی باشه، فکر کنم به امتحانش بیارزه.

دومین کاری که به ذهنم می‌رسه، آموزش اولیه‌های وبلاگ‌نویسیه :دی می‌دونم همچین چیزی نداریم و کلا یا یکی در طول زندگی، با وبلاگ آشنا می‌شه یا نمی‌شه؛ ولی به‌نظرم بودنش بد نیست! اینکه یکی بیاد و عمومیات و کلیات وبلاگ‌نویسی و برخورد اولیه با وبلاگ و مزایاش رو توضیح بده. خب بله، من استاد نیستم در این زمینه. ولی اونقدی از بی‌تجربگیم ضرر کردم که بتونم یه‌کم درباره‌ش بگم. 

سومین کاری که با مرور مطالبش شاید بتونم انجام بدم، درباره کمک‌های اولیه‌ست. منتهی چون هلال‌احمر و ارگان‌های مربوطه به قدر کافی از این دوره‌ها برگزار می‌کنه، احتمالا نیازی به من نیست. جزئیات خوبی هم توی نت پیدا می‌شه. ولی در کل، این رو هم دوست دارم. 

چهارمین چیزی که به ذهنم می‌رسه، همکاری توی فرایند آمارگرفتن از دبیرستان‌ها توی موضوعات اجتماعی و فرهنگیه. سه سال پیش یخورده، خیلی کم، از رو دست یکی که این کارو می‌کرد نگاه کردم و فهمیدم بدم نمیاد. هرچند مشت‌های محکمی می‌کوبه بهت!

خب. فکر کنم تا همین‌جاشم زیاد گفتم :))

+ به نظرم یه سوال خوبی که می‌شه آخر این سری پست‌ها پرسید، اینه که شما فکر می‌کنید که چه کارای دیگه‌ای از دستم برمیاد؟ برام جالبه جواب‌هایی که می‌تونید به این سوال، با توجه به شناخت نسبی‌تون بدین. :)

۹۹/۰۱/۲۴
محمدعلی ‌‌

نظرات  (۷)

مثلاً می‌تونی پاشی بری یک مکان عمومی رو از زبانه پاک کنی. مثلاً یک پارک یا مسیر کوه‌نوردی رو. به هرحال این هم یک نوع سرویس اجتماعیه دیگه. :)

حتی می‌تونی توی کتابخونه‌ات رو بگردی و هر کتابی که بیشتر از یکی دو ساله داره خاک می‌خوره رو اهدا کنی به یک کتابخونه. حالا هرجایی که ترجیح میدی.

 

پاسخ:
چه ایده خوبی :) ممنون :) 

ایشالا اگه کتابخونه‌دار شدم، چشم =)

اجازه بدین در جریان قرارتون بدم: ذون متن کوچولوی گوشه وبلاگ ما رو تحت تاثیر قرار داد! محلی برای وبلاگ، خیلی خلاقانه اس. 

پاسخ:
اوه، ممنون :) در جریان قرار گرفتم.

مرسی که نوشتی:)

پاسخ:
خواهش می‌کنم :)

خب می تونید از تجربیات وبلاگ نویسیتون همینجا هم حرف بزنید...

شاید هستن افرادی که مثل من، وبلاگتون رو می خونن و قصد دارن در آینده ای نه چندان دور وبلاگ نویسی رو تجربه کنن...

پاسخ:
حق با شماست. این‌جا هم می‌شه نوشت‌. ولی من بیش‌تر منظورم تولید محتوا برای افرادی بود که ممکنه کلا برخوردی با وبلاگ‌نویسی نداشته باشن. یک‌جور معرفی و تبلیغ وبلاگ.
برای شما هم یک پیشنهاد ویژه دارم. اینجا کلیک کنید. (ممکنه بخشی از این سری پست‌ها، براتون سلیقه‌ی شخصی نویسنده به‌نظر بیاد. منم موافقم؛ ولی به صورت کلی راهنمای مناسبی هست.)

ممنونم از پیشنهادتون...

این پست ها رو قبلا خونده بودم اما نه با دیدی که الان قراره بخونم...

مرسی از یاداوری.

پاسخ:
خواهش می‌کنم. 
امیدوارم که کمکتون کنه :)

راستی، کنجکاوم که یه سوالی رو ازتون بپرسم...

می دونستید محلی به نوعی مخفف اسمتون هم هست؟ یعنی اصلا موقع گذاشتن این اسم به این موضوع هم دقت کردید یا کاشفش من هستم؟:)

پاسخ:
کشفتون درسته :)
من اولش می‌خواستم بذارم «مُعَلی» که نشد. بعد رسیدم به «مُحَلّی» و دیدم خیلی بهتر هم هست :)
۲۹ فروردين ۹۹ ، ۱۵:۳۶ منتظر اتفاقات خوب (حورا)

در مورد کمک‌های اولیه هم بنویسید من استقبال می‌کنم. خیلی وقته احساس می‌کنم نیازه که حتما یاد بگیرم و مثل خیلی از امور دیگه تنبلی می‌کنم!

پاسخ:
تلاشم رو می‌کنم که مواردی رو که یادم هست و می‌تونم تکمیل کنم، بنویسم و اینجا هم بذارم. اما تا اون موقع که شاید طول بکشه، این دو پست پایین رو پیشنهاد می‌دم:

با سرچ First Aid course هم به مطالب خوبی می‌شه رسید. من به این و این رسیدم.

امیدوارم که کمک‌کننده باشن. :)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">